De eerste dagen op Malta - Reisverslag uit San Ġiljan, Malta van Anneleen Ginderen - WaarBenJij.nu De eerste dagen op Malta - Reisverslag uit San Ġiljan, Malta van Anneleen Ginderen - WaarBenJij.nu

De eerste dagen op Malta

Door: anneleen1992

Blijf op de hoogte en volg Anneleen

03 Juli 2012 | Malta, San Ġiljan

Heey!!

De eerste week in Malta zit er alweer op. In die week hebben Anneloes en ik voornamelijk vakantie gehouden. Ik ben zaterdag pas begonnen met werken. Ik werk in the blue elephant in het Hilton Hotel. Het is een thais restaurant waar alleen maar thaise mensen werken. Dat is wel lachen. Soms is het alleen vervelend omdat ik die taal totaal niet beheers. Verder spreken ze hier op Malta Maltees en Engels. Maltees is echt een mengelmoesje van Arabich, Italiaans en Engels. Het is niet te leren zeggen de mensen hier. Dus wij zijn lui en doen dat ook niet :D We slapen met zijn 3tjes op een kamer. Anneloes ik een Italiaanse vrouw Azzura. Het heeft zo zijn voor en nadelen. Het gastgezin is verder super aardig! Ook zijn we naar een visserdorpje verderop geweest vorige week :Masaxlokk. Het is er super rustig en stil. Echteen plek om te genieten van een heerlijk dinner. Je kunt er kiezen uit allerlei soorten vis. Er is een ook mini strandje waar de zee super blauw is. In Malta zelf hebben ze vooral rotsen waar trappetjes aanzitten om te zwemmen. Echt zandstranden zijn er niet zoveel. Gelukkig is er wel een vlak bij ons in de buurt zo'n 15 minuutjes lopen wel een aanwezig. Het verkeer is trouwens hier echt een chaos! De mensen rijden niet alleen links, maar ook alles door elkaar en ze kennen totaal geen regels. Net als met de voetbal afgelopen week. Alle Malters zijn voornamelijk voor Italië. Het was dus een groot feest tot ze verloren....5 minuten van ons vandaan hing een groot scherm waar iedereen op een pleintje de voetbal kon kijken. Het was er super gezellig en iedereen stond op daken en muren. Het mocht allemaal! Wat me wel opvalt is dat er hier heel veel Engelsen zijn, dus het zuipen begint al vroeg in de avond! het stappen is ook super leuk. Er is een barstreet met allerlei disco's en pubs. Dit was het weer even voor deze week! Doegg,,x

• 03 Juli 2012 - 17:24

Jeanine:

Ziet er leuk uit, vooral je outfit xx